Σαρωτικές αλλαγές στην Παιδεία - 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση

Σαρωτικές αλλαγές στην Παιδεία - 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση

 
Ξεκίνησε από χθες Δευτέρα  ο νέος γύρος εθνικού διαλόγου για την αναμόρφωση του εκπαιδευτικού συστήματος.
 
Η Επιτροπή Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία, υπό την προεδρία του καθηγητή Αντώνη Λιάκου και παρουσία του υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκου Φίλη και της αναπληρώτριας υπουργού Σίας Αναγνωστοπούλου, θα επιχειρησει την  αναμόρφωση όλου του εκπαιδευτικού φάσματος, από την προσχολική αγωγή -που επιθυμία είναι να καταστεί υποχρεωτική- μέχρι και την ριζική αναμόρφωση των πανεπιστημίων με ανασχεδιασμό σχολών και τμημάτων και προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών.
 
Ακόμη, στους βασικούς προβληματισμούς της επιτροπής θα είναι η δημιουργία ενός δικτύου πρότυπων δράσεων, «που θα κάνει το σχολείο πολιτισμικό κέντρο με κυριολεκτικά ολοήμερη και εβδομαδιαία λειτουργία, με μια πλούσια προσφορά δράσεων και προγραμμάτων», αλλά και η εκπαίδευση και επανεκπαίδευση των εκπαιδευτικών.
 
Μιλώντας στην εναρκτήρια συνεδρίαση της επιτροπής Εθνικού Διαλόγου ο υπουργός Παιδείας περιέγραψε σε γενικές γραμμές τον σχεδιασμό της κυβέρνησης για καθιέρωση 14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένης της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής, την αλλαγή της δομής του λυκείου και τη συνακόλουθη αλλαγή και στο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
"Στόχος μας δεν είναι να δημιουργήσουμε άλλον έναν κατάλογο αιτημάτων, αλλά να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση στη χώρα μας, που θα είναι έργο πνοής», ανέφερε σε δηλώσεις του ο κ. Φίλης και υπογράμμισε την ανάγκη να γίνει διάλογος με κοινωνική και πολιτική συνεννόηση και συναίνεση, καθώς «η εκπαίδευση είναι μια προτεραιότητα προκειμένου να βγούμε από την κρίση".
 
Συγκεκριμένα, προανήγγειλε:
 
-14χρονη υποχρεωτικής εκπαίδευση (2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, 6ετές Δημοτικό, 3ετές Γυμνάσιο και 3ετές Λύκειο)
 
-Αναμόρφωση της ειδικής αγωγής, μέσω του συστήματος της συνεκπαίδευσης
 
-Καθιέρωση του ολοήμερου δημοτικού σχολείου παντού
 
-Αλλαγή της δομής του λυκείου και της συνακόλουθης πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
 
-Αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου
 
-Αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα και στο περιεχόμενο σπουδών του γενικού και του επαγγελματικού λυκείου
 
-Νέο στρατηγικό σχεδιασμό της επαγγελματικής εκπαίδευσης και της κατάρτισης
 
-Τολμηρό ανασχεδιασμό πανεπιστημίων, σχολών και τμημάτων, δημοκρατική ρύθμιση των μεταπτυχιακών σπουδών και άλλα ζητήματα.
 
Νέο εξεταστικό σύστημα
 
Την ανάγκη εκσυγχρονισμού του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση επισήμανε ο πρόεδρος της Επιτροπής του Εθνικού Διαλόγου, Αντώνης Λιάκος, εκφράζοντας την άποψη ότι το σημαντικότερο θέμα θα αποτελέσει η απελευθέρωση του λυκείου από τις εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
 
«Η απελευθέρωση από το ζυγό των εξετάσεων θέτει το κρίσιμο ζήτημα της ριζικής αναδιαμόρφωσης των προγραμμάτων σπουδών στο δημοτικό και στο λύκειο, που θα βάλει στο κέντρο την ενεργοποίηση και έρευνα των μαθητών, την παρατήρηση, την κριτική σκέψη και τις θεματικές προσεγγίσεις, τη βιβλιογραφική αναζήτηση, τις ερευνητικές εργασίες, το διάλογο και το επιχείρημα μέσα στη τάξη, που θα τους απαλλάξει από τον κατακερματισμό των επί μέρους μαθημάτων, θα απαλλάξει από την τυραννία του αναλυτικού προγράμματος, θα επιτρέψει τη συνεργασία ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς» επισήμανε.
 
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο ΕΔΩ