Αν οι Έλληνες πιστέψουν στην δύναμη της ελληνικής γαστρονομίας τότε η μύηση του ταξιδιώτη θα επιτευχθεί αποτελεσματικά

Αν οι Έλληνες πιστέψουν στην δύναμη της ελληνικής γαστρονομίας τότε η μύηση του ταξιδιώτη θα επιτευχθεί αποτελεσματικά

 
Το κύριο συμπέρασμα της εκδήλωσης του ΣΕΤΕ στην 9η HORECA είναι ότι η ελληνική γαστρονομία έχει πολλά δυνατά σημεία, με κύρια όπλα την καλή πρώτη ύλη και τις τοπικές κουζίνες,  αλλά χρειάζεται να ενταθούν οι προσπάθειες ανάδειξης και προβολής της μέσα από ένα ολοκληρωμένο σχέδιο μάρκετινγκ.
 
Τα συμπεράσματα της συζήτησης του πάνελ συνοψίζονται ως εξής:
 
-Η ελληνική γαστρονομία με εξαίρεση την Κρήτη και την Σαντορίνη είναι ακόμη  «κρυμμένη».
 
-Οι πρώτες ύλες, η υγιεινή διατροφή, τα θαλασσινά, η τέχνη του μεζέ, η σύνδεση γεύσης-τοπίου και η χρήση των μύθων αποτελούν προεξέχοντα χαρακτηριστικά της ελληνικής γαστρονομίας. Αυτά τα στοιχεία αναδείχτηκαν ως σημαντικά και μέσα από επαφές που είχε η κα. Ντίνα Νικολάου με 3 διακεκριμένους γάλλους επαγγελματίες από τον χώρο της γαστρονομίας.
 
-Αν οι Έλληνες πιστέψουν στην δύναμη της ελληνικής γαστρονομίας σε ατομικό και επιχειρηματικό επίπεδο, τότε η μύηση του ταξιδιώτη στην ελληνική γαστρονομική εμπειρία θα επιτευχθεί αποτελεσματικά.
 
-H χρησιμοποίηση ποιοτικών προϊόντων από τους εμπλεκόμενους επαγγελματίες επιβραβεύεται οικονομικά αφού οι ποιοτικές επιχειρήσεις τυγχάνουν δωρεάν προβολής από τα μέσα ενημέρωσης ( ιδίως τον εξειδικευμένο τύπο γαστρονομίας), τους ταξιδιωτικούς οδηγούς και το διαδίκτυο εξασφαλίζοντας έτσι  πελατεία, μεγαλύτερης διάρκειας σεζόν και κέρδη.
 
-Θα πρέπει οι επιχειρήσεις σε τοπικό επίπεδο να ισχυροποιήσουν  την ταυτότητα του προορισμού αναδεικνύοντας τα τοπικά στοιχεία, να ενισχύουν την ποικιλία με ανάπτυξη νέων προϊόντων, να συνδέσουν την κουζίνα με την παράδοση και την πολιτιστική κληρονομιά και να φέρουν σε επαφή τον τουρισμό με την παραγωγική βάση. Απαραίτητη προϋπόθεση για να επιτευχθούν όλα τα παραπάνω είναι η συνεργασία των τοπικών επιχειρήσεων. Σχετικά με την δικτύωση,  ο κ.Μαμαλάκης πρότεινε το επιτυχημένο παράδειγμα GoldenHandόπου αποτελεί έναν οδηγό που προβάλλει στον επισκέπτη συνεργαζόμενες επιχειρήσεις συνδέοντας παραγωγούς-εστιάτορες-ξενοδόχους.
 
-Ζητήματα στα οποία θα πρέπει να δώσουμε σημασία είναι η εκπαίδευση, το σωστό σερβίρισμα φαγητών και ποτών, το  storytelling, η ανάδειξη διατροφικών πλεονεκτημάτων και η βελτίωση των ελληνικών εστιατορίων στο εξωτερικό.