Τα υπέρ και τα κατά για τους πειρασμούς του καλοκαιριού

Τα υπέρ και τα κατά για τους πειρασμούς του καλοκαιριού

 

Θυμίζουν έντονα καλοκαίρι και διακοπές. Το καρπούζι και το πεπόνι είναι τα φρούτα που δεν λείπουν από κανένα τραπέζι.
 
Δροσίζουν και προσφέρουν μοναδική γευστική απόλαυση με το άρωμα και την ευχάριστη υφή τους. Είναι κάτι σαν… φυσικό παγωτό; Παχαίνουν; Είναι ωφέλιμα στην υγεία και, αν ναι, ποιο ωφελεί περισσότερο; Από το «κρας τεστ» που ακολουθεί, μπορείτε εύκολα να βγάλετε τα συμπεράσματά σας:
 
 
Πεπόνι: Συμβάλλει στην πρόληψη του καρκίνου του προστάτη, της λειτουργίας της καρδιάς και των στεφανιαίων αγγείων, ενώ φέρεται να έχει ευεργετικό ρόλο και στον έλεγχο του στρες. Περιέχει χρήσιμα μέταλλα, όπως είναι το κάλιο και το μαγγάνιο.
 
Το κάλιο συμβάλλει στην φροντίδα της αρτηριακής πίεσης. Το μαγγάνιο χρησιμοποιείται από το σώμα ως αντιοξειδωτικό.
 
Περιέχει, επίσης, μεγάλες ποσότητες βιταμίνης Α και C. Το πεπόνι περιέχει 25 έως 30 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια, δηλαδή μία μερίδα πεπονιού περιέχει όσες θερμίδες έχει ένα μήλο. Οφείλει τη γλυκιά του γεύση στη φρουκτόζη, η οποία δεν προκαλεί υπεργλυκαιμία όπως η ζάχαρη. Τα φρούτα έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και μέσα σε λίγες ώρες από την κατανάλωσή τους νιώθουμε πλήρεις.
 
Καρπούζι: Περιέχει 92% νερό και 8% σάκχαρα. Είναι ένα ελαφρύ φρούτο και στα 100 γραμμάρια περιέχονται 30 θερμίδες. Είναι εξαιρετικά ωφέλιμο στην υγεία, κυρίως λόγω των υψηλών συγκεντρώσεων στο αντιοξειδωτικό λυκοπένιο.
 
Περιέχει, επίσης, μεγάλες ποσότητες β-καροτίνης, η οποία βοηθάει την όραση και κιτρουλίνη, η οποία συμβάλλει στην υγεία της καρδιάς, του κυκλοφορικού και ανοσοποιητικού συστήματος. Η λήψη της βοηθά την ελαστικότητα των αγγείων, με αποτέλεσμα να έχει παρόμοια δράση με εκείνη των σκευασμάτων για τη στυτική δυσλειτουργία. Το λυκοπένιο μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης οστεοπόρωσης.
 
Το καρπούζι είναι πλούσιο σε κάλιο που βοηθά στη διατήρηση του ασβεστίου στο σώμα, με αποτέλεσμα να έχουμε ανθεκτικότερα οστά και αρθρώσεις. Μειώνει το λίπος του σώματος, έχει αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικές ιδιότητες, βοηθάει στο ουροποιητικό και νεφρικό σύστημα, στηρίζει τους μυς και το νευρικό σύστημα και βελτιώνει την υγεία των ματιών.
 
Δύο δροσιστικές συνταγές
 
Σαλάτα με προσούτο, ρόκα και πεπόνι
 
Χρειαζόμαστε μία πράσινη σαλάτα, μία σγουρή σαλάτα, ένα ματσάκι ρόκα, 5-6 λιαστές ντομάτες, δύο φέτες πεπόνι, 4-5 φέτες προσούτο, μοτσαρέλα ή φλούδες παρμεζάνας και λίγα καρύδια, ελαιόλαδο, μπαλσάμικο ξύδι, δύο κουταλιές του γλυκού μέλι, μία κουταλιά του γλυκού μουστάρδα, αλάτι και φρέσκο πιπέρι. Πλένουμε πολύ καλά τα λαχανικά, τα χονδροκόβουμε και τα βάζουμε στη σαλατιέρα.
 
Βάζουμε για δύο λεπτά το προσούτο στο γκριλ ή στην τοστιέρα, για να γίνει τραγανό.
 
Κόβουμε το πεπόνι σε κομμάτια και το τοποθετούμε πάνω από τα υλικά μας. Στραγγίζουμε τις λιαστές ντομάτες και τις ψιλοκόβουμε και αυτές. Βάζουμε τα καρύδια και τη μοτσαρέλα ή την παρμεζάνα.
 
Στο τέλος, τοποθετούμε και το προσούτο.
 
Σε ένα μπλέντερ ή με μίξερ χειρός ανακατεύουμε πολύ καλά τα υλικά για τη σος και περιχύνουμε τη σαλάτα μας, η οποία είναι πλέον έτοιμη.
 
Σαλάτα με καρπούζι, φέτα και δυόσμο
 
Χρειαζόμαστε μισό καρπούζι, καθαρισμένο, χωρίς κουκούτσια και κομμένο σε κύβους των δύο εκατοστών, 300 γραμμάρια φέτα, κομμένη σε κύβους, ένα κρεμμύδι κόκκινο, ψιλοκομμένο, χυμό από ένα μοσχολέμονο ή από ένα λεμόνι, 20 ελιές μαύρες, τρία κουτάλια της σούπας μαϊντανό ψιλοκομμένο (τα φύλλα), δύο κουτάλια σούπας δυόσμο ψιλοκομμένο (τα φύλλα), τέσσερις κουταλιές σούπας κρέμα μπαλσάμικο και δύο κουταλιές σούπας ελαιόλαδο.
 
Μαρινάρουμε το κρεμμύδι για δέκα λεπτά με τον χυμό του μοσχολέμονου.
 
Σε μία σαλατιέρα, ρίχνουμε το καρπούζι, τη φέτα, το κρεμμύδι, μαζί με τον χυμό και τις ελιές και πασπαλίζουμε με τον μαϊντανό και τον δυόσμο.
 
Σκεπάζουμε με πλαστική μεμβράνη και αφήνουμε τη σαλάτα στο ψυγείο για 30 λεπτά. Λίγο πριν το σερβίρισμα, περιχύνουμε με την κρέμα μπαλσάμικου και το ελαιόλαδο.