Βοηθήστε τα παιδιά σας να αναπτύξουν υγιεινές συνήθειες

Βοηθήστε τα παιδιά σας να αναπτύξουν υγιεινές συνήθειες

 

Μπορείτε να βοηθήστε τα παιδιά σας να αναπτύξουν υγιεινές συνήθειες από μικρή ηλικία για να έχουν μακροπρόθεσμα οφέλη. Ως γονείς μπορείτε να ενθαρρύνετε τα παιδιά σας να αξιολογούν το φαγητό που τρώνε όπως επίσης και να εντάξουν στην ζωή τους τη σωματική δραστηριότητα.
 
Παρακάτω θα βρείτε μερικές συμβουλές και κατευθυντήριες  οδηγίες που θα σας φανούνε χρήσιμες:
 
- Να είστε καλό πρότυπο για τα παιδιά σας. Δεν χρειάζεται να είστε συνεχώς τέλειοι, όμως τα παιδιά, αν σας βλέπουν να προσπαθείτε να τρώτε σωστά και να έχετε σωματική δραστηριότητα, θα εκτιμήσουν την προσπάθειά σας και θα προσπαθήσουν να την μιμηθούν. Το θέμα είναι να τους περάσετε το μήνυμα ότι η καλή υγεία είναι σημαντική για την οικογένειά σας.
 
- Να είστε θετικοί. Τα παιδιά δεν θέλουνε να τους λέτε τι δεν μπορούν να κάνουν, αλλά τι μπορούν να κάνουν. Διατηρήστε ένα ευχάριστο και θετικό κλίμα. Στον καθένα αρέσει να τον επαινούν για μια καλή δουλειά. Γιορτάστε τις επιτυχίες τους και βοηθήστε τα παιδιά και τους εφήβους να αναπτύξουν μια καλή εικόνα για τον εαυτό τους.
 
- Συμμετοχή όλης της οικογένειας. Οργανωθείτε και προγραμματίστε δραστηριότητες για όλη την οικογένεια.  Περπατήστε, πάτε βόλτες με τα ποδήλατα, κολυμπήστε, φτιάξτε τον κήπο ή παίξτε κρυφτό στην ύπαιθρο. Η άσκηση και οι οικογενειακές στιγμές είναι ωφέλιμες για όλους.
 
- Να είστε ρεαλιστές. Το να βάζετε ρεαλιστικούς στόχους και όρια, σας φέρνει πιο κοντά στην επίτευξη των στόχων σας. Τα μικρά βήματα και οι σταδιακές αλλαγές είναι αυτές που κάνουν τη διαφορά  και με τον χρόνο παρατηρείται σημαντική βελτίωση στην υγεία σας. Ξεκινήστε συντηρητικά και προοδευτικά φτάστε στο επιθυμητό αποτέλεσμα.
 
- Περιορίστε την τηλεόραση, τον υπολογιστή και τα βιντεοπαιχνίδια. Αυτές οι συνήθειες συμβαδίζουν με την καθιστική ζωή και την υπερβολική κατανάλωση διάφορων ανθυγιεινών σνακ, τα οποία αυξάνουν τον κίνδυνο για παχυσαρκία και καρδιαγγειακή νόσο. Περιορίστε το χρόνο μπροστά στην οθόνη σε 2 ώρες την ημέρα.
 
- Ενθαρρύνετε σωματικές δραστηριότητες που αρέσουν στα παιδιά σας. Κάθε παιδί είναι μοναδικό. Βοηθήστε τα να πειραματιστούν και να βρούνε τι πραγματικά τους αρέσει. Αν βρουν κάτι που πραγματικά το απολαμβάνουν και περνούν καλά δεν πρόκειται να το εγκαταλείψουν.
 
- Βρείτε μια πραγματική ανταμοιβή. Μην ανταμείβετε τα παιδιά σας με βιντεοπαιχνίδια, γλυκά και σνακ. Βρείτε άλλους τρόπους για να γιορτάσετε μια καλή συμπεριφορά τους.
 
- Μετατρέψτε την ώρα του φαγητού σε οικογενειακή υπόθεση. Όταν όλη η οικογένεια κάθεται στο τραπέζι για φαγητό, είναι πιθανότερο τα παιδιά να φάνε σωστά και πιο υγιεινά, χωρίς να τσιμπολογάνε διαφορά σνακ. Μαγειρέψτε  το φαγητό μαζί με τα παιδιά και φτιάξτε μαζί το πλάνο φαγητού της εβδομάδας. Έτσι θα αναπτύξουν καλές διατροφικές συνήθειες, ενώ συγχρόνως θα περνάτε ποιοτικό χρόνο μαζί ως οικογένεια, που είναι ένα πρόσθετο πλεονέκτημα.
 
- Κάντε το διάβασμα των διατροφικών ετικετών παιχνίδι. Όλοι στην οικογένεια θα μάθουν να αναγνωρίζουν τι είναι καλό για την υγεία τους και θα επιλέγουν συνειδητά αυτό που τρώνε. Είναι μια συνήθεια που διαμορφώνει τη διατροφική συμπεριφορά  για μια ζωή.
 
- Να είστε σε εγρήγορση. Υπερασπιστείτε την υγεία των παιδιών σας. Επιμείνετε στο να τρέφονται σωστά στο σχολείο. Σε συνεννόηση με τον παιδίατρο φροντίστε ώστε οι καρδιαγγειακοί τους δείκτες, όπως BMI, χοληστερόλη και αρτηριακή πίεση  να βρίσκονται σε υγιή πλαίσια. Επικοινωνήστε με δημόσιους φορείς σχετικούς με τα θέματα της καρδιάς.
 
Σε συνεργασία με το iator