Συμβουλές για τα γεύματα του παιδιού

Συμβουλές για τα γεύματα του παιδιού

 

Προσπαθήστε να κάνετε πιο ελκυστικά τα γεύματα, κόβοντας τις τροφές σε περίεργα σχήματα και βάζοντας περισσότερα χρώματα.
 
- Μην δίνετε όλες τις νέες τροφές μαζί. Αφήνετε το παιδί να συνηθίσει πρώτα τη μία τροφή και προσθέστε αργότερα την άλλη. - Αν δεν τη δέχεται, αποσύρετέ τη για 1-2 βδομάδες και ξαναδοκιμάστε.
 
- Δώστε στο παιδί σας μία τροφή που του αρέσει μαζί με κάποια που είχε αρνηθεί να φάει στο παρελθόν.
 
- Δίνετε μικρές ποσότητες από κάθε νέα τροφή και αυξήστε τις σταδιακά. Μην αναγκάζετε το παιδί να τρώει περισσότερο απ’ όσο πραγματικά χρειάζεται.
 
- Το παιδί μαθαίνει σιγά-σιγά να καταπίνει, κάντε υπομονή!  Το νήπιο χρειάζεται χρόνο να εξερευνήσει το φαγητό.
 
- Αφήστε τα μεγαλύτερα παιδιά να σάς βοηθήσουν στην προετοιμασία των γευμάτων. Αυτό κάνει τα γεύματα πιο ευχάριστα.
 
- Παίξτε με μαγειρικά σκεύη και κουτάλια με το παιδί.
 
- Μην αποσπάτε την προσοχή του απ’ το φαγητό με ραδιόφωνο, TV ή φασαρία.
 
- Για να δώσετε το καλό παράδειγμα στα παιδιά σας, τρώτε πολλά φρούτα και λαχανικά.  Mην τρώτε σνακς και τσιπς μπροστά στην TV.
 
- Μην προσθέτετε ζάχαρη στα ροφήματα του παιδιού σας. Χρησιμοποιείτε αποβουτυρωμένο γάλα ή με 1% λιπαρά και γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά μετά την ηλικία των 2 ετών. Επίσης επιλέξτε τυριά με χαμηλά λιπαρά.
 
- Μην εκδηλώνετε τις δικές σας προτιμήσεις ή απέχθειες για κάποια είδη τροφών, γιατί υπάρχει η πιθανότητα το παιδί να σάς μιμηθεί.
 
- Προσπαθήστε να έχετε καθορισμένες ώρες γευμάτων.
 
- Κάθεστε όλη η οικογένεια στο τραπέζι και δώστε στο παιδί να φάει μαζί σας στο ίδιο τραπέζι και χρόνο από μικρή ηλικία. 
 
- Μην κάνετε διαφορετικό φαγητό για το παιδί.
 
- Μην προσθέτετε άγχος στη διαδικασία του φαγητού και μην μετατρέπετε αυτό το χρόνο σε πεδίο μάχης. Επιβραβεύστε την καλή συμπεριφορά.
 
- Κάθε φορά που δεν τρώει κάτι, δώστε του μία ακόμα επιλογή προετοιμασμένη από πριν.
 
- Θυμηθείτε πως το νήπιο είναι φυσιολογικό να τρώει επιλεκτικά και να τρώει τη μια μέρα περισσότερο ή λιγότερο από την άλλη. Αν το βάρος του αυξάνει, δεν πειράζει αν χάσει ένα γεύμα.
 
- Είναι αναγκαίο κακό να λερώνεται το νήπιο και τα πάντα γύρω του στο φαγητό. -
 
- Είναι πιο σημαντικό να πειραματίζεται με το κουτάλι και το κράτημα της τροφής από ένα πλυντήριο που θα βάλετε λιγότερο!
 
- Αποφεύγετε αναψυκτικά, τσιπς και ζαχαρώδη για σνακς. - Προτιμάτε φρούτα, δημητριακά.
 
- Πλήρες πρωινό πριν το σχολείο είναι απαραίτητο.
 
Σε συνεργασία με το iator