4 μύθοι ύπνου που μας ξαγρυπνούν

 4 μύθοι ύπνου που μας ξαγρυπνούν

 

Δεν θα είστε πιθανότατα ο μόνος μισοκοιμισμένος κηφήνας στο γραφείο αύριο. Σχεδόν 70 εκατομμύρια Αμερικανοί πάσχουν από προβλήματα ύπνου και είναι εξαντλημένοι κατά τη διάρκεια της ημέρας. Πολλά από αυτά που νομίζουμε ότι ξέρουμε για τον ύπνο δεν είναι ακριβή, λέει ο Δρ Holly Phillips, ιατρικός συνεργάτης στο περιοδικό Prevention. Ακολουθούν τέσσερις μύθοι ύπνου που μπορεί πραγματικά να μας κουράσουν.
 
Μύθος 1: Ο ύπνος μας κάνει πιο κουρασμένους
 
Πραγματικότητα: Μερικοί άνθρωποι ορκίζονται ότι ο ολιγόλεπτος ύπνος τους νυστάζει, αλλά ένας υπνάκος 10 με 20 λεπτά θα πρέπει να ζωντανέψει τους περισσότερους. Εγρήγορση, βελτιωμένη απόδοση και καλύτερη διάθεση πρόκειται να συνοδεύσει την ημέρα σας. Και αυτό γιατί κατά τη διάρκεια του ύπνου ο εγκέφαλος παράγει διάφορα είδη κυμάτων, τα οποία αντιστοιχούν στο πόσο βαθιά κοιμάστε. Μετά από 20 λεπτά περίπου ο εγκέφαλος μπορεί να προχωρήσει σε αυτό που ονομάζεται ύπνος βραδέων κυμάτων, το οποίο είναι το βαθύτερο στάδιο του ύπνου. Αν κοιμηθείτε λοιπόν πολύ, κατά την αφύπνιση, αντί να νιώθετε ανανεωμένοι, θα έχετε ένα αίσθημα αποπροσανατολισμού.
 
Μύθος 2: Η άσκηση πριν τον ύπνο προκαλεί διέγερση
 
Πραγματικότητα: Αυτό δεν είναι αλήθεια για όλους. Στην πραγματικότητα, η έρευνα δείχνει ότι ακόμα και η έντονη άσκηση πριν από τον ύπνο δεν επιφέρει οποιοδήποτε πρόβλημα, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να βοηθήσει.
Αυτό είναι καλή είδηση, ειδικά αν το γεμάτο πρόγραμμά σας σας επιτρέπει μετά τη δουλειά να ξεκινήσετε κάποια δραστηριότητα.
 
Μύθος 3: Η παράκαμψη ύπνου δεν έχει καμία επίπτωση
 
Πραγματικότητα: Όσο και να φαίνεται παράξενο ξυπνώντας 90 λεπτά πιο νωρίς έστω μία μόνο φορά μπορεί να μειώσει την εγρήγορση κατά τη διάρκεια της ημέρας κατά 32%. Αυτό είναι αρκετό για να βλάψει τη μνήμη σας, την ικανότητα σκέψης και την ασφάλειά σας στην εργασία και στον δρόμο. Μια αυστραλιανή μελέτη διαπίστωσε ότι οι εθελοντές που κοιμήθηκαν μόνο 6 ώρες εκτέλεσαν τεστ μέτρησης της προσοχής και του χρόνου αντίδρασης όπως εκείνοι που ήταν μεθυσμένοι. Το 2009 η δημοσκόπηση του Εθνικού Ιδρύματος Ύπνου έδειξε ότι 1,9 εκατομμύρια οδηγοί είχαν ένα αυτοκινητιστικό δυστύχημα ή ένα παρ' ολίγον ατύχημα λόγω της υπνηλίας.
 
Μύθος 4: Δεν έχει σημασία η ώρα του ύπνου
 
Πραγματικότητα: Οι "κουκουβάγιες" διατρέχουν 3 φορές περισσότερο κίνδυνο να εμφανίσουν συμπτώματα κατάθλιψης, σύμφωνα με μία μελέτη, ακόμη και όταν κοιμηθούν τις απαιτούμενες ώρες.
 
Οι ειδικοί δεν είναι βέβαιοι ακριβώς γιατί συμβαίνει αυτό, αλλά μπορεί να υπάρχει ένας βέλτιστος χρόνος μέσα στο 24ωρο για να κοιμηθούμε και να ξυπνήσουμε. Αυτή και άλλες έρευνες δείχνουν ότι ο ύπνος αργά τα μεσάνυχτα βλάπτει τη διάθεση και τη γενική υγεία.
 
Σε συνεργασία με το flowmagazine