Yoga: Μία άσκηση για την καρδιά

Yoga: Μία άσκηση για την καρδιά

 

Εδώ και πολύ καιρό γνωρίζουμε ότι η γιόγκα βελτιώνει τη συνολική υγεία. Σήμερα, όμως, οι επιστήμονες έρχονται να αποδείξουν ότι η αρχαία πρακτική μπορεί επίσης να βοηθήσει την καρδιά.
 
Στην πραγματικότητα τα οφέλη που αποκομίζει κανείς μέσα από αυτό το είδος άσκησης ήταν παρόμοια με αυτά των συμβατικών ασκήσεων όπως το ζωηρό περπάτημα, δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια Paula Chu, υποψήφιος διδάκτορας στο Πρόγραμμα του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ Πολιτικής Υγείας στη Βοστόνη.
 
Οι ειδικοί επανεξέτασαν 37 κλινικές δοκιμές και διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι που παρακολουθούν μαθήματα γιόγκα σημείωσαν βελτιώσεις στο βάρος, την αρτηριακή πίεση και τη χοληστερόλη τους.
 
Οι μέχρι τώρα μελέτες έχουν μεταβληθεί σε ποιότητα και ήταν σχετικά μικρές και βραχυπρόθεσμες, αναφέρει η ομάδα της Chu στο 16ο τεύχος Δεκεμβρίου του περιοδικού European Journal of Preventive Cardiology.
 
«Πιστεύουμε ότι υπάρχουν ελπιδοφόρα στοιχεία για την επίδραση της γιόγκα στη βελτίωση των καρδιαγγειακών παραγόντων κινδύνου» δήλωσε η Chu. Με δεδομένο όμως τους περιορισμούς της έρευνας, πρόσθεσε ότι απέχουν αρκετά από τη διατύπωση οριστικών συμπερασμάτων.»
 
Ένα θέμα που περιπλέκει την κατάσταση είναι ότι υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι γιόγκα που κυμαίνονται από τις ήπιες διατάσεις και το έργο της αναπνοής έως τις έντονες προπονήσεις που απαιτούν πολλή δύναμη και ευελιξία.
 
Οι δοκιμές στην αναθεώρηση κυμαίνονταν στα είδη της γιόγκα καθώς και τη συχνότητα των τάξεων και των ανθρώπων που εμπλέκονται. Ορισμένες μελέτες περιλαμβάνουν υγιείς ανθρώπους στην ηλικία των 20 ετών, ενώ άλλες επικεντρώθηκαν σε ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας ή άτομα με προβλήματα καρδιάς όπως είναι η υψηλή αρτηριακή πίεση.
 
Έτσι, δεν είναι σαφές κατά πόσο ένα είδος γιόγκα είναι αποτελεσματικότερο από κάποιο άλλο ή πόσο συχνά οι άνθρωποι χρειάζεται να πειθαρχούν για να δουν τα οφέλη, σύμφωνα με τους ερευνητές.
 
Ωστόσο, σε γενικές γραμμές, η Chu τόνισε ότι η γιόγκα ήταν «αποδεκτή» από νέους ή ηλικιωμένους, ενώ προσφέρει καρδιαγγειακά οφέλη ανεξάρτητα από την ηλικία. Κατά μέσο όρο, η εξέταση διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που παρακολουθούν μαθήματα γιόγκα μειώνουν κατά πέντε βαθμούς την πίεση του αίματός τους και κατά 12 βαθμούς την LDL χοληστερόλη τους. Επίσης, χάνουν κατά μέσο όρο 1,5 κιλό.
 
Σε συνεργασία με το flowmagazine