Ανοίγουν τη Δευτέρα οι φάκελοι για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

Ανοίγουν τη Δευτέρα οι φάκελοι για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια


Στο ξεκίνημα της ερχόμενης εβδομάδας αναμένεται να ανοίξουν στο ΤΑΙΠΕΔ οι φάκελοι για τις προσφορές των εταιριών που διεκδικούν τα 14 αεροδρόμια της χώρας. Συγκεκριμένα την προσεχή Δευτέρα αναμένεται να ανοίξουν οι τεχνικές προσφορές και την Τρίτη οι οικονομικές.

Πρόκειται για τις δύο ομάδες των αεροδρομίων, η πρώτη περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου και Καβάλας και στην δεύτερη ομάδα τους αερολιμένες Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.

Η παραχώρηση στους ιδιώτες επενδυτές θα γίνει για 40 χρόνια και οι επενδύσεις που προβλέπονται θα αφορούν έργα αναβάθμισης και ανακαίνισης υφιστάμενων εγκαταστάσεων τα οποία θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί σε 20 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, ενώ οι νέοι αεροσταθμοί, οι επεκτάσεις πίστας κ.α. μέσα σε 48 μήνες.

Προσφορές για τις δύο ομάδες έχουν καταθέσει οι κοινοπραξίες VINCI Airports S.A.S.-ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε., FRAPORT AG- SLENTEL Ltd και CASA (Corporation America S.A.)-METKA Α.Ε.

Οι χρεώσεις των περιφερειακών αεροδρομίων, θα είναι 14,5 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη έως την αποπεράτωση των έργων αναβάθμισης, που θα ολοκληρωθούν το αργότερο σε 48 μήνες από την έναρξη ισχύος της σύμβασης. Η αεροπορική χρέωση θα είναι 13 ευρώ, ενώ προστίθεται και 1,5 ευρώ χρέωση security.

Μετά την ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης, το ανώτατο όριο των χρεώσεων θα ανέρχεται σε 18,5 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη (20 μαζί με τη χρέωση ασφαλείας).

Το υφιστάμενο Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αερολιμένων, γνωστό ως «Σπατόσημο», σήμερα είναι 12 ευρώ/αναχωρούντα επιβάτη για πτήσεις εντός Ε.Ε. και 22 ευρώ για πτήσεις εκτός Ε.Ε. και έως τον Οκτώβριο του 2024 θα είναι 12 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη για όλα τα αεροδρόμια ανεξαρτήτως χώρας. Μετά τον Οκτώβριο του 2024, το ΤΕΑΑ θα ανέρχεται στα 3 ευρώ ανά επιβάτη.

Από το συγκεκριμένο τέλος που θα εισπράττεται στα περιφερειακά αεροδρόμια που παραχωρούνται, το Δημόσιο θα λαμβάνει 1 ευρώ ανά επιβάτη προκειμένου να χρηματοδοτεί τη λειτουργία των υπόλοιπων αεροδρομίων, τις άγονες γραμμές και την ΥΠΑ.