Οι ψεύτικες ελπίδες των διάσημων διαιτών

 Οι ψεύτικες ελπίδες των διάσημων διαιτών

 

Αποτελούν ένα παγκόσμιο φαινόμενο με συνεχώς αυξανόμενους οπαδούς και υποστηρικτές. Υπόσχονται καθεμιά με το δικό της τρόπο μαγικές απώλειες βάρους, χωρίς ιδιαίτερο κόπο και πάνω από όλα πολύ γρήγορα. Μιλάμε για, γνωστές και διάσημες δίαιτες, τις οποίες οι περισσότεροι έχουν μπει στον κόπο να δοκιμάσουν..
Ας τις γνωρίσουμε και ας δούμε τι κινδύνους κρύβουν :

Η δίαιτα χωρίς γλουτένη
Αποτελεί την τελευταία λέξη της μόδας αλλά και μια εντελώς ατεκμηρίωτη μέθοδο απώλειας βάρους. Μια μόδα που ξεκίνησε από την Αμερική, τη μητέρα των προϊόντων χωρίς γλουτένης, προϊόντα τα οποία αρχικά απευθύνονταν σε άτομα με κοιλιοκάκη. Η κοιλιοκάκη ή αλλιώς εντεροπάθεια λόγω γλουτένης ή δυσανεξία στη γλουτένη είναι μια παθολογική κατάσταση του λεπτού εντέρου. Προκαλείται στον ανθρώπινο οργανισμό από την ανοσολογική απάντηση μετά από την κατανάλωση μιας πρωτεΐνης των δημητριακών, η οποία ονομάζεται γλουτένη. Και βρίσκεται σε δημητριακά όπως το σιτάρι, η σίκαλη, το κριθάρι, η βρώμη και προϊόντα αυτών και σε άτομα με κοιλιοκάκη οδηγεί στην καταστροφή του βλεννογόνου του εντέρου και κατά συνέπεια δυσχεραίνει την ολοκλήρωση της σωστής πέψης και της απορρόφησης των θρεπτικών συστατικών από τον οργανισμό. Οι υποστηρικτές αυτής της δίαιτας απαγορεύουν την κατανάλωση τροφών όπως σιτάρι, κριθάρι, σίκαλη και προϊόντα τους όπου αυτά βρίσκονται (αλεύρι, ψωμί, δημητριακά, ζυμαρικά, ζύμες, μπισκότα, κρουασάν, κέικ. Αντίθετα επιτρέπουν την κατανάλωση τροφών όπως προϊόντα ελεύθερα γλουτένης, ρύζι, πατάτα, καλαμπόκι.
Σχολιασμός
Δεν υπάρχει κανένας λόγος άτομα που δεν πάσχουν από κοιλιοκάκη να αποφεύγουν τη γλουτένη. Ούτε υπάρχει καμία επιστημονική τεκμηρίωση της σχέσης ανάμεσα στην αποφυγή κατανάλωσης γλουτένης και την απώλεια βάρους. Η αποφυγή της γλουτένης ούτε επηρεάζει το μεταβολισμό ούτε προάγει την απώλεια βάρους. Η όποια απώλεια κιλών ακολουθώντας το εν λόγω ανορθόδοξο διατροφικό σχήμα μπορεί να οφείλεται μόνο στη μείωση κατανάλωσης επεξεργασμένων τροφών, όπως μπισκότα αρτοσκευάσματα κ.α. με υψηλό ενεργειακό περιεχόμενο. Τελευταίες μάλιστα επιστημονικές αναφορές κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για αρνητικές συνέπειες για την υγεία από την εφαρμογή μιας δίαιτας ελεύθερης γλουτένης από υγιή άτομα.

Η δίαιτα Dukan

Εφευρέθηκε από το Γάλλο ιατρό Pier Dukan. Διακρίνετε σε τέσσερεις φάσεις.
Στην πρώτη φάση αυτή της επίθεσης, για ένα διάστημα περίπου ενός μήνα συνιστάται η κατανάλωση αποκλειστικά πρωτεϊνούχων τροφίμων, όπως γαλοπούλα, κοτόπουλο, ζαμπόν, αυγά, τις μπριζόλες, θαλασσινά, ψάρια, χωρίς καν λαχανικά. Επίσης συστήνει την κατανάλωση άπαχων ή ημίπαχων γαλακτοκομικών, καθώς και την πόση άφθονου νερού.


Διαβάστε τη συνέχεια στα http://www.neadiatrofis.gr