Allied Market Research: Στα 1,1 δισ. $ η αγορά του γαστρονομικού Τουρισμού

Allied Market Research: Στα 1,1 δισ. $ η αγορά του γαστρονομικού Τουρισμού

Στα 1.116,7 δισ. δολάρια εκτιμήθηκε το μέγεθος της αγοράς του γαστρονομικού Τουρισμού το 2019 και αναμένεται να αυξηθεί κατά 16,8% Σύνθετο Ετήσιο Ρυθμό Ανάπτυξης (CAGR) την περίοδο 2020- 2027, φτάνοντας σε 1.796,5 δισ. δολάρια το 2027. Την εκθετική ανάπτυξη του γαστρονομικού Τουρισμού παρουσιάζει  μια νέα έκθεση που δημοσιεύθηκε από την Allied Market Research, με τίτλο «H αγορά του γαστρονομικού Τουρισμού ανά τύπο δραστηριότητας, ηλικιακή ομάδα και τρόπο κράτησης: Ανάλυση δεδομένων παγκοσμίως και πρόβλεψη της βιομηχανίας, 2020-2027».
 
Το τμήμα του φεστιβάλ τροφίμων ήταν ο υψηλότερος συνεισφέρων στην αγορά, με 338,6 δισεκατομμύρια δολάρια το 2019 και εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 560,3 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2027, με CAGR 17,2% κατά τη διάρκεια της εξεταζόμενης περιόδου.
 
Ο γαστρονομικός Τουρισμός περιλαμβάνει εξερεύνηση ή ταξίδια σε απομακρυσμένες, εξωτικές περιοχές και δοκιμή διαφόρων πιάτων και τοπικών φαγητών προκειμένου κανείς να αποκτήσει μια αίσθηση του τόπου που επισκέπτεται. Ακόμη, περιλαμβάνει μοναδικές εμπειρίες κατά τη διάρκεια των διακοπών, όπως γαστρονομικές δοκιμές, μαθήματα μαγειρικής, φεστιβάλ φαγητού, κ.ο.κ., στις οποίες οι ταξιδιώτες αλληλεπιδρούν με τοπικούς πληθυσμούς και συνδέονται με τις βασικές τους αξίες μέσω του φαγητού.
 
Ο γαστρονομικός Τουρισμός γνωρίζει εκθετική ανάπτυξη παγκοσμίως, καθώς οι ταξιδιώτες προτιμούν να επισκέπτονται προορισμούς που δεν έχουν ανακαλυφθεί προηγουμένως. Επιπλέον, η ανάληψη διαφόρων κυβερνητικών πρωτοβουλιών με τη μορφή δημόσιας και ιδιωτικής εταιρικής σχέσης για την προώθηση του τουρισμού, οδήγησε στην ανάπτυξη της τουριστικής βιομηχανίας στο σύνολό της και τελικά ωφέλησε τον γαστρονομικό Τουρισμό. Ωστόσο, οι απρόβλεπτες καιρικές συνθήκες και οι φυσικές καταστροφές ή οι διάφορες εγκληματικές ενέργειες κατά των ταξιδιωτών, ενδέχεται να εμποδίσουν την ανάπτυξη της γαστρονομικής τουριστικής αγοράς. Ανεξάρτητα, βεβαίως, από τις προκλήσεις, η αύξηση της τάσης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δημιούργησε μια τεράστια ευκαιρία για την προώθηση του γαστρονομικού τουρισμού, με το Facebook έχει γίνει το πιο προτιμώμενο κοινωνικό δίκτυο μεταξύ των ταξιδιωτών που μοιράζονται εμπειρίες.
 
Η γενιά των Millennials κυριαρχούν στην αγορά
Σύμφωνα με την ανάλυση της γαστρονομικής αγοράς του τουρισμού ανά τύπο δραστηριότητας, τα φεστιβάλ τροφίμων κατείχαν το υψηλότερο μερίδιο το 2019 και αναμένεται να συνεχίσουν έως το 2027. Ωστόσο, τα μαθήματα μαγειρικής αναμένεται να σημειώσουν τον ταχύτερο ρυθμό ανάπτυξης 17,2% κατά την ίδια περίοδο.
 
 
 
Σύμφωνα με τις προβλέψεις της γαστρονομικής τουριστικής αγοράς με βάση την ηλικιακή ομάδα, η γενιά των Millennials ή Generation Y, δηλαδή οι γεννημένοι από το 1980 έως το 2020, ήταν το κυρίαρχο τμήμα, κατέχοντας την πλειοψηφία του μεριδίου αγοράς το 2019 και εκτιμάται ότι θα παραμείνει κυρίαρχο καθ’ όλη τη διάρκεια της περιόδου πρόβλεψης. Ενώ, αξιοσημείωτο ρυθμό ανάπτυξης 17,6% αναμένεται να παρουσιάσει η ηλικιακή ομάδα των Gen Ζ, δηλαδή οι νέοι ενήλικες, ηλικίας 18 -25 ετών.
 
Με βάση τον τρόπο κράτησης, το τμήμα των On line Travel Agents (OTA) κατείχε το μεγαλύτερο ποσοστό το 2019 και αναμένεται να αυξηθεί στο υψηλότερο CAGR του 17,9% κατά την περίοδο πρόβλεψης. Το τμήμα άμεσων κρατήσεων αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τρίτο του παγκόσμιου μεριδίου αγοράς του γαστρονομικού τουρισμού και αναμένεται να παρουσιάσει σταθερό ρυθμό ανάπτυξης το διάστημα 2020 – 2027.
 
Η περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού κερδίζει έδαφος στον γαστρονομικό τουρισμό και αναμένεται να συγκεντρώσει υψηλό ρυθμό ανάπτυξης. Αντίστοιχα, η αγορά του γαστρονομικού τουρισμού στη Βόρεια Αμερική αναμένεται επίσης να ακολουθήσει σταθερό ρυθμό ανάπτυξης λόγω της παρουσίας μεγάλου αριθμού παραδοσιακών καταστημάτων τροφίμων και της εύκολης διαθεσιμότητας καταλύματος.
money-tourism.gr