Η ΚΕΔΕ ζητά να μην μειωθεί το προσωπικό των ΕΛ.ΤΑ του νησιωτικού χώρου μετά από σχετική εισήγηση του Δημάρχου Μυκόνου

Η ΚΕΔΕ ζητά να μην μειωθεί το προσωπικό των ΕΛ.ΤΑ του νησιωτικού χώρου μετά από σχετική εισήγηση του Δημάρχου Μυκόνου

Την ανάγκη άρσης του νέου σχεδιασμού διανομής και αριθμού διανομέων των ΕΛ.ΤΑ. που τέθηκε σε ισχύ την 01.01.21 και μείωσε τον αριθμό διανομέων των καταστημάτων ΕΛ.ΤΑ. που λειτουργούν ανά περιοχή, πλήττοντας τον τρόπο διανομής αλληλογραφίας σε πολλές περιοχές, αλλά ιδιαίτερα σε νησιωτικούς και τουριστικούς δήμους, αποφάσισε σε σημερινή του συνεδρίαση το διοικητικό συμβούλιο της ΚΕΔΕ. 
 
Επισημαίνεται ότι το ζήτημα έθεσε, ειδικά για τους νησιωτικούς και τουριστικούς δήμους των Κυκλάδων ο Δήμαρχος Μυκόνου, σε σχετική επιστολή που απέστειλε προς το ΔΣ της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος. 
 
Συγκεκριμένα, στην επιστολή επισημαίνεται ότι «στους νησιωτικούς και δη τουριστικούς Δήμους, όπως παραδείγματος χάρη, ο Δήμος της Μυκόνου, που βάσει της τελευταίας απογραφής του 2011, απαριθμούσε 10.134 μόνιμους κάτοικους και σαφώς σήμερα, κατόπιν του μεγάλου χρονικού διαστήματος που έχει παρέλθει, ο αριθμός αυτός έχει αυξηθεί κατά πολύ, κρίνεται σκόπιμο να συνυπολογιστεί η έντονη εποχικότητα κατά τους θερινούς μήνες, με αφίξεις επισκεπτών και εργαζομένων που αυξάνουν το πλήθος των ευρισκόμενων στο νησί περίπου στις 180.000 (εκατό ογδόντα χιλιάδες) ημερησίως, σε συνδυασμό με το πλήθος των διάσπαρτων κατοικιών και τον τεράστιο όγκο των ιδιωτικών επιχειρήσεων καθώς επίσης και το γεγονός ότι πολλά από τα νησιά αυτά, όπως ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων αποτελούν συμπλέγματα με αλλά γειτονικά τους (Ηρακλειά, Σχοινούσα, Κουφονήσια και Δονούσα) που στερούνται καταστημάτων ΕΛ.ΤΑ., γίνεται αντιληπτό πως αθροιστικά όλα τα παραπάνω επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο τον όγκο εργασίας των καταστημάτων των ΕΛ.ΤΑ».
 
Επιπλέον αναφέρεται ότι, ειδικότερα για το νησί της Μυκόνου «με περίπου 3.000 (τρείς χιλιάδες) θυρίδες να αντιστοιχούν στους κατοίκους του και δεδομένου ότι το κάθε σημείο παράδοσης αλληλογραφίας (ταχυδρομική θυρίδα) απέχει κατά μέσο όρο περίπου 8χλμ. από το άλλο, είναι αντιληπτό ότι ένας διανομέας είναι πρακτικά αδύνατο να εξυπηρετήσει ένα ολόκληρο νησί, συνυπολογίζοντας στα παραπάνω, πως μόνο η Χώρα Μυκόνου λόγω της ρυμοτομίας της, ως είθισται και στα περισσότερα νησιά (στενά πλακόστρωτα σοκάκια και σκαλιά) αδυνατεί να εξυπηρετηθεί με μηχανοκίνητη διανομή και ο ταχυδρόμος παραδίδει την αλληλογραφία κατ’ οίκον σε καθημερινή βάση, περπατώντας αρκετά χιλιόμετρα, με κάθε καιρική συνθήκη. 
Σημειωτέο δε, πως μεγάλος όγκος αλληλογραφίας λόγω του μη ικανοποιητικού αριθμού διάθεσης θυρίδων στους δημότες των νησιών, αναγκαστικά παραδίδεται στην οικία του εκάστοτε δημότη, έναν προς έναν, με 1 (έναν) διανομέα (ταχυδρόμο) να αντιστοιχεί πλέον για παράδειγμα, σε ολόκληρο το νησί της Μυκόνου έναντι των 3 (τριών) που υπηρετούσαν στο κατάστημα προγενέστερα.
 
Υπό το πρίσμα της εφαρμογής του νέου αυτού σχεδιασμού διανομής, στην πορεία θα σωρεύονται ανεπίδοτα αντικείμενα και η ταλαιπωρία των πολιτών θα μεγαλώσει. Να σημειωθεί ότι σε αρκετά μικρά νησιά δεν λειτουργούν ιδιωτικές εταιρείες ταχυμεταφορών».
 
Σε σχετική του δήλωση ο Δήμαρχος Μυκόνου τόνισε ότι:
 
«Σε αυτή τη δύσκολη κοινωνική και οικονομική συγκυρία όπου οι τοπικές μας κοινωνίες δοκιμάζονται, η τοπική αυτοδιοίκηση διεκδικεί και απαιτεί από τη Πολιτεία την προώθηση πολιτικών που βελτιώνουν την καθημερινότητα των πολιτών. 
Στο πλαίσιο αυτό, προτείνουμε να αρθεί η απόφαση για μείωση του προσωπικού των καταστημάτων ΕΛ.ΤΑ. 
Η συγκεκριμένη απόφαση δημιουργεί μια σειρά πρακτικών προβλημάτων, ειδικά στις νησιωτικές και τουριστικές περιοχές και σε κάθε περίπτωση πρέπει να αποσυρθεί. 
Είμαι βέβαιος ότι, με ψυχραιμία και με ανοιχτό πνεύμα, η Πολιτεία θα επανεξετάσει τη συγκεκριμένη απόφαση».