Black Friday 2020: Όσα πρέπει να κάνουν οι προμηθευτές για να φτάνουν έγκαιρα οι παραγγελίες

Black Friday 2020: Όσα πρέπει να κάνουν οι προμηθευτές για να φτάνουν έγκαιρα οι παραγγελίες

Η φετινή Black Friday είναι διαφορετική από τις προηγούμενες χρονιές, καθώς, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, θα γίνει αποκλειστικά στα ηλεκτρονικά καταστήματα.
 
Ο Συνήγορος του Καταναλωτή κάνει κάποιες συστάσεις στους προμηθευτές, ώστε οι καταναλωτές να παραλάβουν στην ώρα τους τα προϊόντα που έχουν παραγγείλει.
 
Συγκεκριμένα τους συστήνει:
 
Να περιγράφουν λεπτομερώς τα χαρακτηριστικά των προσφερόμενων προϊόντων και να προσδιορίζουν με ακρίβεια την τελική ημερομηνία παράδοσής τους στον καταναλωτή.
Να έχουν ελέγξει αλλά και να παρακολουθούν τα αποθέματά τους, ώστε τα προσφερόμενα προϊόντα να υπάρχουν σε διαθεσιμότητα για να μην παρατηρηθούν φαινόμενα είσπραξης του τιμήματος για είδη τα οποία έχουν εξαντληθεί στερώντας από τους καταναλωτές τη δυνατότητα να εκμεταλλευτούν άλλες ανταγωνιστικές προσφορές.
Να ενισχύσουν με προσωπικό τα τμήματα διαχείρισης και εκτέλεσης παραγγελιών με στόχο την κάλυψη της αναμενόμενης αυξημένης κίνησης.
Σε κάθε ηλεκτρονική συναλλαγή οι καταναλωτές θα πρέπει να διασταυρώνουν προσεκτικά την εγκυρότητα, την αξιοπιστία και τη φήμη του προμηθευτή, μη έχοντας ως αποκλειστικό κριτήριο επιλογής τη χαμηλότερη τιμή.
 
Συστήνεται επίσης η πληρωμή του προϊόντος με κάρτα ώστε ο καταναλωτής να έχει τη δυνατότητα να προβεί σε αμφισβήτηση της συναλλαγής, εάν τυχόν η παραγγελία δεν εξελιχθεί ομαλά. Ασφαλέστερη βεβαίως, εφόσον προσφέρεται, είναι η πληρωμή με αντικαταβολή κατά την παράδοση του προϊόντος.
 
Άλλες συμβουλές στους καταναλωτές
Η διαφημιστική προβολή ενός προμηθευτή από το Διαδίκτυο ή και από μέσο κοινωνικής δικτύωσης ΔΕΝ αποτελεί εχέγγυο για την αξιοπιστία ή και την ίδια την ύπαρξη της επιχείρησης. Αρκετά εμφανιζόμενα στο Διαδίκτυο ως ηλεκτρονικά καταστήματα (e-shops) δεν είναι στην πραγματικότητα νόμιμες επιχειρήσεις, οι δε φερόμενες ως εμπορικές – διαφημιστικές σελίδες σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν ανταποκρίνονται πάντοτε σε πραγματικά φυσικά ή ηλεκτρονικά καταστήματα.
Μια νόμιμη επιχείρηση πρέπει να διαθέτει επωνυμία, έδρα, λοιπά στοιχεία νομικού/φυσικού προσώπου, νόμιμο εκπρόσωπο, τηλέφωνο ή ταχυδρομική – φυσική διεύθυνση επικοινωνίας.
Επισημαίνεται ότι οι ανωτέρω πληροφορίες των προμηθευτών είναι εμφανείς στις επίσημες ιστοσελίδες και τα ηλεκτρονικά καταστήματα (e-shops) των νομίμων επιχειρήσεων. Η παρουσία των πληροφοριών αυτών αποτελεί δείγμα αξιοπιστίας, η δε απουσία τους θα πρέπει να γεννά υποψίες στον καταναλωτή.
Η ύπαρξη μόνο μιας ηλεκτρονικής διεύθυνσης (e-mail) και ενός κινητού τηλεφώνου σε ιστοσελίδα ή σελίδα μέσου κοινωνικής δικτύωσης, που εμφανίζεται ως e-shop, δεν αρκεί. Αντίθετα, θα πρέπει να λειτουργεί αποτρεπτικά για τον καταναλωτή, προς τον οποίο συστήνεται, σε τέτοια περίπτωση, να μην προβαίνει σε συναλλαγές.
Λαμβάνοντας υπ’ όψιν όλα τα ανωτέρω και ενόψει της «BLACK FRIDAY» η Αρχή, συνιστά στους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις συναλλαγές τους και να πραγματοποιούν αγορές από επίσημα – πιστοποιημένα e-shops.
 
newsbeast.gr