Έκθεση ζωγραφικής Ελληνική Φύση & Άνθρωπος στην Δημοτική Πινακοθήκη

Έκθεση ζωγραφικής Ελληνική Φύση & Άνθρωπος στην Δημοτική Πινακοθήκη

 

 

Η εικαστικός Αγγελική Μπρισνόβαλη, παρουσιάζει τη νέα ατομική της έκθεση, με τίτλο «Ελληνική Φύση & Άνθρωπος», στη ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΜΥΚΟΝΟΥ. Η πιο πρόσφατη αυτή ζωγραφική παραγωγή, βασίζεται στην έμπνευση που αντλεί η ζωγράφος από τη φύση των νησιών του Αιγαίου- στα οποία ζει και ταξιδεύει συστηματικά, τα τελευταία 14 χρόνια. 
 
Η νέα δουλειά της εικαστικού συνεχίζει στους ζωγραφικούς ρυθμούς της Άνοιξης 2014 όπως ενδεικτικά είδαμε στα 3 πρώτα έργα της σειράς αυτής-στην ομαδική έκθεση «Κόκκινο» (Επιμέλεια: Γ. Αλτουβά, «Αίθουσα Τέχνης Βάτη», Ερμούπολη). 
 
Τα νέα έργα είναι ακρυλικά σε καμβά, μεγαλύτερων διαστάσεων, με εξπρεσιονιστική χειρονομία και έντονη χρωματική διάθεση όπου καταγράφεται ελεύθερα, η ανθοφορία τοπικών λουλουδιών όπως τα γεράνια, τα έντονα κίτρινα και κόκκινα των Κυκλαδίτικων λεμονιών και ροδιών, το γαλάζιο καλοκαιρινό φως του ουρανού, τα εναλλασσόμενα μπλε της θάλασσας.
 
Στη σειρά των έργων περιλαμβάνεται η ανθρώπινη φιγούρα και επιχειρείται να προσδιοριστεί μια διάθεση του περιβάλλοντος-της φύσης.  «Η Ελληνική φύση περιέχει πάντα κάτι μοναδικά ξεχωριστό και πολύτιμο  για τους ανθρώπους που ζουν καθημερινά μέσα από αυτήν αλλά και για αυτούς που την επισκέπτονται με αποκλειστικό σκοπό να την απολαύσουν, έτσι οι πίνακες προσφέρουν μια εικονογραφική εκδοχή της «φύσης ως αυτοβιογραφία» της καθημερινότητας της καλλιτέχνιδας. Μία κοντινή, στοχαστική αλλά και ενεργοποιημένη ματιά στο περιβάλλον της.
 
Οι μέθοδοι της απεικονιστικής ζωγραφικής, του οπτικού χρώματος ως περιγραφή και ως συναισθηματική σήμανση καθώς και η θεματολογία της «φύσης», δεν απολογούνται για τα «σκόπιμα κλισέ» της τοπιογραφίας, της νεκρής φύσης με βάζα και λουλούδια ή του ανθρώπινου σώματος σε κατάσταση ήρεμης έκστασης -αλλά- εισέρχονται δυναμικά στη ροή της Ελληνικής ζωγραφικής παράδοσης που τρέχει παράλληλα με τη διευρυμένη διεθνή πρακτική της σύγχρονης ζωγραφικής, στη βάση του σχεδίου, του χρώματος αλλά και της «φωτογραφικής στιγμής».  
 
Για τον ίδιο λόγο, και για χάρη της εκφραστικής ροής της εικόνας, σε αυτή τη σειρά των έργων, τα εκφραστικά «στυλ» ζωγραφικής, διασταυρώνονται ενσυνείδητα σε κάθε πίνακα, καθιστώντας το πιθανά γνώριμο ζωγραφικό ιδίωμα, όχι απόλυτα διακριτό ή σταθερό σε κάθε έργο, ενώ η νέα υπογραφή της ζωγράφου, ΑΒ ’14,  παραπέμπει σε γκράφιτι ή “tag” και δηλώνει τα αρχικά του ονόματος της στα Αγγλικά και την χρονολογία δημιουργίας του έργου, 2014. Τα γράμματα είναι μεγάλα και λειτουργούν σα πρότυπο σχέδιο που ενσωματώνεται στη συνολική σύνθεση του έργου. Μία πρόταση αντίστασης μέσα από την υπερβολή- η ρήξη του έργου με την επίφαση της «αυθεντικότητας», ή της «αυθεντίας» του «δημιουργού», ώστε ως θεατές να περάσουμε ευκολότερα στην ουσία του μοτίβου & του χρώματος πέρα από το σύστημα της αναπαράστασης.
 
Το φυσικό περιβάλλον των νησιών του Αιγαίου, προσφέρει ευεξία και συμβάλει στην προώθηση των βασικών αξιών της ζωής, τα έργα απορρέουν του απλού αυτού αξιώματος και με τη σειρά τους επιδιώκουν να ανταποδώσουν την «καλή αίσθηση» της φύσης στους επισκέπτες/θεατές.  
 
Η Αγγελική Μπρισνόβαλη, γεννήθηκε στην Ελλάδα και σπούδασε καλές τέχνες, ιστορία & θεωρία της τέχνης στην Νέα Υόρκη των ΗΠΑ, όπου έζησε και εξέθεσε εκτενώς για 17 χρόνια. Συνεργάστηκε ως σκηνογράφος σε 18 θεατρικές παραστάσεις. Τα έργα της βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές, μουσεία και ιδρύματα στις ΗΠΑ και την Ευρώπη ενώ έχει διακριθεί με βραβεία και υποτροφίες. Το αντικείμενο της επικοινωνίας μέσα από την τέχνη της κρατούν έντονο το ερευνητικό ενδιαφέρον για τη μεταφορά αυτών των γνώσεων και των εμπειριών με την ιδιότητα της καθηγήτριας/εμψυχωτή των νέων ανθρώπων-φοιτητών/τριών του Τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων & Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου, στην Ερμούπολη της Σύρου, όπου ζει και εργάζεται.