Covid-19: Ήρθε για να μείνει στα… ψώνια μας

Covid-19: Ήρθε για να μείνει στα… ψώνια μας

Αλλάζουν οι συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών με την  εξάπλωση της πανδημίας του κορονοϊού.  Σύμφωνα με τα ευρήματα πρόσφατης έρευνας της εταιρείας Nielsen ποσοστό 49% των Ελλήνων δήλωσαν ότι σκοπεύουν να πηγαίνουν λιγότερο στα  σούπερ μάρκετ προσπαθώντας  να περιορίσουν όσο περισσότερο γίνεται την επαφή με άλλους ανθρώπους.

 
Σύμφωνα με την Nielsen, στην προσπάθειά τους οι καταναλωτές να μειώσουν τις μετακινήσεις τους και τη φυσική τους παρουσία στα καταστήματα  πραγματοποιούν μεγαλύτερο όγκο αγορών.
 
Παράλληλα  τα μεγαλύτερα καταστήματα, άνω των 2.500 τ.μ. είναι αυτά που αυξάνουν τις πωλήσεις τους, στο +20,1%,  ενώ ακολουθούν τα μεγάλα σούπερ μάρκετ (1000-2.500 τ.μ. εμπορική επιφάνεια), τα οποία έχουν αυξήσει τις πωλήσεις τους, κατά +12,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο του α’ τριμήνου της χρονιάς.
 
Αλλά και τη σχέση μας με τη μαγειρική φαίνεται να αλλάζει ο covid-19 αφού σύμφωνα με  την  Nielsen το 46% των Ελλήνων δήλωσαν ότι λόγω της πανδημίας σκοπεύουν να μαγειρεύουν και να τρώνε περισσότερο στο σπίτι.
 
Η τάση αυτή επιβεβαιώνεται και μέσα από τα στοιχεία πωλήσεων του οργανωμένου λιανεμπορίου, καθώς πολλές κατηγορίες, που σχετίζονται με την μαγειρική και την ζαχαροπλαστική έχουν παρουσιάσει εντυπωσιακά ποσοστά πωλήσεων. Ενδεικτικά αναφέρονται το αλεύρι (+141,3%), το αλάτι (+55,8%), η κρέμα γάλακτος (+33,0%), τα αυγά (+36,9%), καθώς και η μαργαρίνη (+22,5%).
 
Το γεγονός ότι πλέον οι καταναλωτές περνούν πολύ περισσότερο χρόνο στο σπίτι έχει επιπλέον ευνοήσει την κατανάλωση διαφόρων και κάποιων άλλων ειδών σνάκ  όπως για παράδειγμα τους ξηρούς καρπούς (+29,9%), την σοκολάτα (+14,5%), αλλά και τα μπισκότα (+10,8%).
 
Αντιθέτως, με βάση πάντα τις μετρήσεις λιανεμπορίου της Nielsen, σημαντική μείωση  έχουν παρουσιάσει ορισμένες από τις πιο σημαντικές κατηγορίες αλκοολούχων ποτών, μεταξύ των οποίων είναι η βότκα, η οποία τις τελευταίες 5 εβδομάδες του πρώτου τριμήνου του έτους παρουσιάζει αρνητική τάση στο -2,2%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2019, ενώ διψήφια είναι η πτώση για την κατηγορία της μπύρας (-11,1%). Εξαίρεση αποτελεί η κατηγορία του ούζου και του τσίπουρου, η οποία αναπτύσσεται σε σχέση με πέρυσι κατά 23,2%.
 
Ένας άλλος τομέας που δείχνει να έχει επηρεαστεί σημαντικά απο την πανδημία είναι και ο τομέας της καθαριότητας και της προσωπικής υγιεινής. Το 88% των Ελλήνων δήλωσαν ότι λόγω της Covid-19 πλένουν πολύ πιο συχνά τα χέρια τους, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τα στοιχεία πωλήσεων της κατηγορίας των σαπουνιών (υγρά και μπάρες), η οποία έχει υπερδιπλασιάσει τις πωλήσεις της (+208,4%).
 
Αύξηση παρουσιάζει και η κατανάλωση των καθαριστικών σπιτιού με τις χλωρίνες να εκτοξεύονται, με αύξηση κατά 155,8% και τα άλλα καθαριστικά κατά  123,3%. Γεγονός  το οποίο φαίνεται να  επαληθεύει την δήλωση του 67% των Ελλήνων ότι λόγω της πανδημίας καθαρίζουν το σπίτι τους πολύ πιο συχνά σε σχέση με το παρελθόν.
 
ert.gr