Μονόδρομος η στήριξη των αεροπορικών εταιρειών

Μονόδρομος η στήριξη των αεροπορικών εταιρειών

 

Μονόδρομο αποτελεί η κρατική διάσωση των αεροπορικών εταιρειών σε όλη την Ευρώπη, με τον δρόμο να τον δείχνουν οι ΗΠΑ, όπου οι αερομεταφορείς American, Delta, United, Southwest, Spirit, JetBlue, Alaska υπέβαλαν αίτημα για λήψη της μεγαλύτερης, στην ιστορία, κρατικής ενίσχυσης ύψους 25 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
 
Η πανδημία, που κρατάει καθηλωμένα στο έδαφος τα αεροσκάφη, όπως συμβαίνει και με τη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της χώρας, την Aegean, καθιστά απαραίτητο, όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς, την κρατική στήριξη των αερομεταφορών, που απαιτείται να δαπανούν κεφάλαια από τα ταμειακά διαθέσιμα για να παραμείνουν σε λειτουργία.
 
Ώρα μηδέν
Σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών, μόνο από τον Απρίλιο έως και τον Ιούνιο οι εταιρείες παγκοσμίως υπολογίζεται ότι θα δαπανήσουν τουλάχιστον 55 δισεκατομμύρια ευρώ από τη ρευστότητά τους, τη στιγμή που κατά μέσο όρο εκτιμάται ότι οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες θα αντέξουν μόλις δύο μήνες, με βάση τα ταμειακά και ισοδύναμα που διαθέτουν.
 
Για την Aegean, το κόστος για κάθε μήνα που τα αεροσκάφη παραμένουν καθηλωμένα κυμαίνεται από 32 έως 34 εκατ. ευρώ, ενώ είναι αδύνατον να προβλεφθεί ποιες θα είναι οι επιπτώσεις στη δραστηριότητα της εισηγμένης εάν κι εφόσον η ζήτηση παραμείνει σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, αφότου η πανδημική κρίση τεθεί σταδιακά σε έλεγχο. Έντονες είναι οι αναταράξεις και για τη SkyGreece, που έχει ακινητοποιήσει τον στόλο της.
capital.gr