Πόσα χρήματα βγάζουν οι ομάδες από πωλήσεις εμφανίσεων

Πόσα χρήματα βγάζουν οι ομάδες από πωλήσεις εμφανίσεων

Η μεταγραφική περίοδος του χειμώνα ουσιαστικά ολοκληρώθηκε και απομένει μόνο να κλείσει το 'παράθυρο' των ελεύθερων ποδοσφαιριστών. Αν και δεν έγιναν εντυπωσιακές κινήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, οι φίλαθλοι -ως είθισται- θα σπεύσουν για να αγοράσουν μια εμφάνιση της ομάδας τους με το όνομα του νεοφερμένου παίκτη στην πλάτη.

Σε ορισμένες περιπτώσεις μετακινήσεων σταρ του ποδοσφαίρου, τα δεδομένα ξεφεύγουν, τα νούμερα εκτινάσσονται. Στις πρώτες 3 εβδομάδες από τη μεταγραφή του Πολ Πογκμπά στη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ το καλοκαίρι του 2016, φίλαθλοι δαπάνησαν 217.000.000 ευρώ για να αγοράσουν την εμφάνιση των 'κόκκινων διαβόλων' με το όνομά του πάνω. Όταν η Γιουβέντους ανακοίνωσε τον Κριστιάνο Ρονάλντο, οι τιφόζι έδωσαν 54.000.000 ευρώ μέσα σε 24 ώρες για να αγοράσουν φανέλες των 104 ευρώ (κλασική εμφάνιση) και των 144,90 ευρώ (πιστή ρέπλικα) με το 7 και το όνομα του Πορτογάλου στην πλάτη, χωρίς να την έχει φορέσει ακόμα ο ίδιος.
 
Η σχετική φρενίτιδα καταλαμβάνει και τα ΜΜΕ, που κάνουν λόγο για άμεση απόσβεση του κόστους της μεταγραφής, τόσο του ποσού που 'καρπώνεται' η πωλήτρια ομάδα όσο και των απολαβών που θα έχει μελλοντικά ο παίκτης χάρη στο νέο συμβόλαιό του. Μύθος ή πραγματικότητα; Μεγάλος μύθος...
 
Εν αρχή ην ο παίκτης κι η εταιρία του
 
Ένα πολύ σημαντικό σκέλος σε κάθε deal είναι η βαρύτητα του ποδοσφαιριστή που αγοράζει μία ομάδα και το κατά πόσο θα αυξήσει πραγματικά τις πωλήσεις των εμφανίσεων. Για παράδειγμα, ένας παίκτης που δεν αποτελεί αστέρα, πιθανότατα απλά να οδηγήσει φιλάθλους στην αγορά της φανέλας του αντί κάποιου νέου συμπαίκτη του.
συνέχεια στην πηγή