Τι προβλέπει το σχέδιο για τον θαλάσσιο τουρισμό

Τι προβλέπει το σχέδιο για τον θαλάσσιο τουρισμό

Μαρίνες, αγκυροβόλια…

  • Ήπιες και μεγαλύτερες υποδομές
  • Εξετάστηκαν 44 σημεία
  • Ποια σημεία προκρίνονται

Μία πρώτη αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης και της εν δυνάμει αξιοποίησης σημείων «κλειδιά» για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού στο νησί της Μυκόνου περιλαμβάνει το σχέδιο που παρουσιάστηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο. Την ανάθεση της εργασίας είχε αναθέσει η Δημοτική Αρχή στην εταιρία συμβούλων Δαίδαλος Μελετητική, για την καταγραφή και την παρουσίαση εναλλακτικών σεναρίων προκειμένου να μπει μία τάξη στην άναρχη σημερινή εικόνα που παρουσιάζεται στις παραλίες του νησιού με την διάσπαρτη αγκυροβόληση σκαφών. Παράλληλα να δοθεί η δυνατότητα στον Δήμο να παρέχει υπηρεσίες και σε αυτό το κομμάτι του πολυτελούς τουρισμού, αλλά και μέσω οργανωμένων υποδομών να εισπράττει τα τέλη ελλιμενισμού.

Αναλύοντας τις προοπτικές του θαλάσσιου τουρισμού κατ’ αρχήν στην Ελλάδα ο κ. Τράκος αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στην ανάπτυξη ενός οργανωμένου δικτύου μαρίνων με δορυφορικά αγκυροβόλια, όπως και στην ανάπτυξη και προβολή μοντέλου σύγχρονων και οικολογικών μαρίνων με σεβασμό στο φυσικό περιβάλλον.

Μίλησε για την ευεργετική δράση του yachting την οποία ξεχώρισε σε χρηματοοικονομική και δημοσιονομική καθώς συμβάλλει στην δημιουργία νέων θέσεων εργασίας σε πολλούς κλάδους της οικονομίας τόσο άμεσα στην βιομηχανία του yachting, όσο και έμμεσα στην ευρύτερη οικονομία αφού για κάθε 100 νέες θέσεις σκαφών σε μαρίνες δημιουργούνται 4,4 νέες θέσεις εργασίας στη μαρίνα και 100 θέσεις εργασίας σε υποστηρικτικούς για το yachting κλάδους της τοπικής οικονομίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζονται στην εργασία κάθε τουρίστας που ξοδεύει 100€ σε μία μαρίνα, ξοδεύει επιπλέον 450€ στην τοπική οικονομία.

Στην Ελλάδα λειτουργούν μόλις 22 μαρίνες με δυναμικότητα 8.924 σκαφών την στιγμή που η Τουρκία διαθέτει 35 μαρίνες χωριτικότητας 10.181 σκαφών και υπό κατασκευή το 2011 ήταν 25 μαρίνες χωρητικότητας 3.500 σκαφών. Εντυπωσιακά είναι και τα έσοδα από τον θαλάσσιο τουρισμό στην γειτονική χώρα που αγγίζουν τα 3,5 δις USD δηλαδή 344.000 USD ανά θέση σκάφους.

Το νέο Εθνικό Αναπτυξιακό Σχέδιο προβλέπει τη λειτουργία 100 μαρίνων τα επόμενα χρόνια σε στόχο τις 200 στο μέλλον.
Οι Κυκλάδες αποτελούν το κύριο υποσύστημα ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισμού λόγω  της μικρής απόστασης από την πρωτεύουσα, της συνεχούς κίνησης σκαφών αναψυχής καθ’ όλο το έτος και των πολύ μεγάλων δυνατοτήτων ανάπτυξης και του διεθνούς ενδιαφέροντος. Οι θέσεις ελλιμενισμού στις 8 μαρίνες της Αττικής είναι 4.075 και στις μαρίνες των Κυκλάδων είναι περίπου 1.500.

Η Μύκονος

Η Μύκονος σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Τράκος με τα 2.000.000 επισκέπτες και παραθεριστές, βρίσκεται στο κέντρο του Αιγαίου, έχει παγκόσμια αναγνωρισιμότητα και φήμη ως τόπος διασκέδασης και αναψυχής, τόπος προσέλκυσης πολλών επωνύμων πολλούς φυσικούς και πολιτιστικούς πόρους, που αποτελούν πόλους ανάπτυξης των εναλλακτικών μορφών τουρισμού... 

Διαβάστε περισσότερα στην MYKONOSnews που κυκλοφορεί...