Ο σύμβουλος Προστασίας Περιβάλλοντος κ. Μιχάλης Αγγελόπουλος μιλά αποκλειστικά στο mykonosdaily.gr για την άσκηση ετοιμότητας του Λ.Τ. και το ναυάγιο

Ο σύμβουλος Προστασίας Περιβάλλοντος κ. Μιχάλης Αγγελόπουλος μιλά αποκλειστικά στο mykonosdaily.gr για την άσκηση ετοιμότητας του Λ.Τ. και το ναυάγιο

 

Άσκηση ετοιμότητας για την προστασία του περιβάλλοντος στα θέματα πρόληψης και αντιμετώπισης θαλάσσιας ρύπανσης πραγματοποίησε την Πέμπτη η εταιρία ΜΕΤΟΠΗ μετά από σύμβαση που έχει συνάψει με το Δημοτικού Λιμενικό Ταμείο Μυκόνου με την συμμετοχή υπαλλήλων του Λιμενικού Ταμείου, αλιέων, καβοδετών και άλλων εθελοντών.

 

Η άσκηση πραγματοποιήθηκε προχθές στο νέο λιμάνι Μυκόνου, ενώ την Τετάρτη είχε προηγηθεί σεμινάριο στο οποίο συμμετείχαν περί τα 50 άτομα, υπάλληλοι του Λιμενικού Ταμείου, καβοδέτες, αλιείς, λαντζέρηδες και άλλοι εθελοντές.

 

Το Λιμενικό Ταμείο έχει από το 2007 σχέδιο αντιμετώπισης θαλάσσιας ρύπανσης εγκεκριμένο από το λιμεναρχείο, όμως μόλις πέρυσι υπεγράφη η σύμβαση με την εταιρία.

 

Ο κ. Μιχάλης Αγγελόπουλος, σύμβουλος προστασίας περιβάλλοντος της εταιρίας ΜΕΤΟΠΗ μίλησε αποκλειστικά στο MYKONOSDAILY.gr  για την σοβαρότητα της άσκησης, αλλά και για την προσάραξη του τουρκικού φορτηγού πλοίου στην περιοχή Αβλέμονας βόρια της Μυκόνου.

 

Το Λιμενικό Ταμείο είχε αγοράσει εδώ και πολύ καιρό αντιρρυπαντικό εξοπλισμό, μέρος του αντιρρυπαντικού εξοπλισμού που προβλέπεται στο σχέδιο και από πέρυσι έχει υπογραφεί μία σύμβαση συνεργασίας υποστήριξης προς το Λ.Τ. δεδομένου ότι το εθελοντικό προσωπικό που απαρτίζει την ομάδα η οποία αποτελείται από καβοδέτες, λατζέριδες αλιείς λοιπούς εθελοντές, ανθρώπους του Δήμου και προσωπικό του Λιμενικού Ταμείου δεν γνωρίζουν το αντικείμενο κάτι που όπως είπε είναι απολύτως φυσιολογικό.

 

«Εμείς στα πλαίσια της συνεργασίας εκτός από την αναθεώρηση του σχεδίου είχαμε την υποχρέωση να κάνουμε εκπαίδευση θεωρητική και πρακτική αφού προηγουμένως συναρμολογηθεί ο εξοπλισμός. Λόγω του περιστατικού αυτό απλώς έγινε νωρίτερα. Δηλαδή η σύμβαση είχε υπογραφεί από πέρυσι είχαμε περιθώριο μέχρι το τέλος του άλλου μηνός, αλλά λόγω του περιστατικού αυτό σε συνεννόηση με το λιμενικό ταμείο, έγινε εσπευσμένα για να είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε το συμβάν» ανέφερε ο κ. Αγγελόπουλος.

 

Την Πέμπτη έγινε θεωρητική εκπαίδευση στο Γρυπάρειο όπου συμμετείχαν πάνω από 50 εθελοντές και χθες έγινε άσκηση αντιμετώπισης θαλάσσιας ρύπανσης στο νέο λιμάνι με συμμετοχή δύο σκαφών εθελοντών, μίας λάτζας και το καΐκι ενός ψαρά. «Ρίξαμε 150 μέτρα φράγμα ανοικτής θαλάσσης σχεδόν το ψιλότερο φράγμα εγκεκριμένου τύπου στην Ελλάδα, ύψους 1.15 λόγω των καιρικών συνθηκών που επικρατούν στην περιοχή και θεωρούμε ότι έχουμε κάνει τεχνικώς και ανθρωπίνως δυνατόν, ότι μπορούμε προκειμένου να μπορούν να προστατευθούν κατ’ αρχήν οι λιμενικές ζώνες εάν προκληθεί ρύπανση και αν φτάσει μέχρι εδώ» επισημαίνει.

 

Στη σύμβαση συνεργασίας υπάρχει υποχρέωση της εταιρίας να έρθει στη Μύκονο ξανά εφόσον επεκταθεί το συμβάν σε άλλες λιμενικές ζώνες, ευθύνης του λιμενικού ταμείου «θα έρθουμε εδώ αδαπάνως για το λιμενικό ταμείο και αποτελούμε ένα μέλος της ομάδας του λιμενικού ταμείου προκειμένου να τους βοηθήσουμε σε τεχνικό επίπεδο προκειμένου να κάνουν σωστά την δουλειά τους».

 

Αναφορικά με το αν υπάρξει συμμετοχή της «ΜΕΤΟΠΗΣ» στο σχέδιο αντιρρύπανσης ο κ. Αγγελόπουλος επισημαίνει «το ναυάγιο είναι ευθύνη των εταιριών που έχουν αναλάβει την ναυαγιαιρεσία και την αντιρρύπανση, από το νόμο ο πλοιοκτήτης ή η ασφαλιστή εταιρία είναι υποχρεωμένη να αναθέσει σε ιδιωτικό φορέα την όλη επιχείρηση. Εμείς σύμφωνα και με το νόμο είμαστε υποχρεωμένοι να προστατεύσουμε τις λιμενικές ζώνες ανεξάρτητα με το ποιος φταίει, αν φταίει το ίδιο το λιμενικό ταμείο ή κάποιο άλλο πλοίο ή πλοίο που είναι μέσα στα λιμάνια ή που είναι έξω από το λιμάνι».

 

Θαλάσσια ρύπανση αποτελούν οποιεσδήποτε ουσίες καταλήγουν στην θάλασσα και δεν προέρχονται από αυτήν. Δηλαδή τα εμπορεύματα των κοντέινερς που έχουν σπάσει και μαζεύονται από τις παραλίες είναι θαλάσσια ρύπανση. «Αυτό που μας απασχολεί πάρα πολύ είναι και ο όγκος αυτός να μαζευτεί και τα πετρελαιοειδή τα οποία ανακατεύονται συνήθως με αυτό τον όγκο και τα εμπορεύματα των κοντέινερς είναι ανακατεμένα με πετρέλαιο. Είναι πετρελαιομένα. Αυτά θεωρούνται επικίνδυνα και πρέπει να διαχειριστούν ως επικίνδυνα με συγκεκριμένο κωδικό και είναι ενός σοβαρού όγκου. Είναι πραγματικά μεγάλος ο όγκος που έχει συσσωρευτεί στους τρεις κόλπους γύρω από το ναυάγιο» και καταλήγει «Ελπίζουμε ότι Σάββατο και Κυριακή λόγω της βελτίωσης του καιρού οι εταιρίες θα ανταποκριθούν άμεσα και πρώτον θα εγκλωβίσουν την θαλάσσια ρύπανση στους κόλπους και δεν θα επιτρέψουν στη ρύπανση να φύγει και δεύτερον να απαντλήσουν τα πετρέλαια, το φόρτο καυσίμων του πλοίου και των λιπαντικών που υπάρχουνε μέσα. Αυτοί είναι οι δύο στόχοι που πρέπει να γίνουν μέσα σε δύο εικοσιτετράωρα. Μετά τουμπάρει ο καιρός και ξαναγυρίζει βοριάς, και θα’ χουμε θέματα, όχι πολύ δυνατός βέβαια, αλλά επειδή είναι στο μάτι του βοριά το καράβι είναι δύσκολο κάποιος να προσεγγίσει».

 

Η άσκηση του ετοιμότητας του Δ.Λ.Τ.Μ. θα επαναληφθεί του χρόνου ή και νωρίτερα αν χρειαστεί.