Συνάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και φορέων των δυτικών Κυκλάδων για το ακτοπλοϊκό

Συνάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και φορέων των δυτικών Κυκλάδων για το ακτοπλοϊκό
Συνάντηση μεταξύ των φορέων των δυτικών Κυκλάδων και του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτ. Βαρβιτσιώτη, πραγματοποιήθηκε εχθές το πρωί, στην οποία συμμετείχε και ο βουλευτής Κυκλάδων Νίκος Συρμαλένιος.
 
Οι εκπρόσωποι των φορέων, ανάμεσα τους ο δήμαρχος Σερίφου Α. Αντωνάκης και οι πρόεδροι των δημοτικών συμβουλίων Μήλου και Σίφνου, Σ. Βαμβακάρη και Κ. Σούλης, διαμαρτυρήθηκαν για τη δραματική θέση που έχουν βρεθεί οι δυτικές Κυκλάδες εξαιτίας της έλλειψης τακτών δρομολογίων που να εξυπηρετούν τις μετακινήσεις των κατοίκων ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες, αλλά και της έλλειψης σοβαρού και έγκαιρου προγραμματισμού των δρομολογίων της τουριστικής περιόδου. 
 
Εξέφρασαν επίσης την αγανάκτησή τους ειδικότερα προς το πλοίο Άγιος Γεώργιος, το οποίο χαρακτήρισαν και ανεπιθύμητο, λόγω των τραγικών καθυστερήσεων και της καθόλου αξιόπιστης τήρησης των υποχρεώσεων και των δρομολογίων που έχει αναλάβει. Εξέθεσαν επίσης τις προσπάθειες τους προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, για να βρεθούν αξιόπιστες λύσεις, με μοναδική ελπίδα την απόσπαση της καλής πρόθεσης για δρομολόγηση στο προσεχές μέλλον και δεύτερου πλοίου της πλοιοκτήτριας εταιρείας του «Αδ. Κοραή», με την επωνυμία «Διονύσιος Σολωμός».
 
Από την πλευρά του ο κ. Νίκος Συρμαλένιος, εξέφρασε βεβαίως τη συμπαράστασή του και έθεσε ζητήματα αλλαγής του σημερινού θεσμικού πλαισίου της Ακτοπλοΐας, εξαιτίας του οποίου εξυπηρετούνται από τις εταιρείες μόνο οι γραμμές και τα νησιά των οποίων η αγορά συμφέρει, ενώ τα άλλα μένουν απέξω και ταυτόχρονα επεσήμανε ακόμη τη μη εφαρμογή και κάποιων θετικών διατάξεων του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 3577/92, όπως η υποχρέωση δωδεκαετών συμβάσεων με νεότευκτα πλοία για τις επιδοτούμενες γραμμές δημοσίου συμφέροντος, αλλά και τη δυνατότητα χρηματοδότησης κατασκευής πλοίων από ευρωπαϊκά κονδύλια.
 
Σύμφωνα με τον κ. Συρμαλένιο η κατάληξη της συνάντησης δεν έδωσε κάποιο χειροπιαστό αποτέλεσμα, αφού στην ουσία ο υπουργός, πέραν της μεταβολής της κατηγορίας επιδότησης των δυτικών Κυκλάδων από τη γ’ στην α’, δεν μπόρεσε να δώσει συγκεκριμένη λύση και προοπτική, επικαλούμενος τις γενικότερες δυσμενείς συνθήκες, καθώς και τη δεινή οικονομική θέση των ακτοπλοϊκών εταιρειών.