Οι απαιτήσεις των Σουηδών τουριστών - Πιο σημαντικό ακόμα και από το πρωινό, το WiFi

Οι απαιτήσεις των Σουηδών τουριστών - Πιο σημαντικό ακόμα και από το πρωινό, το WiFi
 
Το μερίδιο αγοράς των Σκανδιναβών στην Ελλάδα ανέρχεται σε 22%. Βάσει ερευνών, το WiFi αποτελεί για τους τουρίστες προτεραιότητα μεγαλύτερη κι από το πρωινό, ενώ ενδιαφέρον είναι πως το πάλαι ποτέ δημοφιλές spa βρίσκεται σε χαμηλή προτεραιότητα.
 
Η ανάγκη για τουριστικές και περιβαλλοντικές επενδύσεις και η σύσφιγξη των διμερών σχέσεων με τους Σουηδούς, που θα οδηγήσει σε τόνωση της ελληνικής οικονομίας, αναπτύχθηκε στο 1ο Επιχειρηματικό Φόρουμ Ελλάδας-Σουηδίας, που διοργανώθηκε πριν από λίγες μέρες στην Αθήνα, από το Ελληνο-Σουηδικό Εμπορικό Επιμελητήριο, με την υποστήριξη του ΕΟΤ.
 
Ειδικές μορφές τουρισμού, όπως ο ιατρικός, καθώς και επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες θα ευνοήσουν την περαιτέρω ανάπτυξη. Το Internet και ειδικά τα social media αποτελούν πλέον πολύ σημαντικά εργαλεία της Ελλάδας για την προσέλκυση τουριστών. Στόχος είναι να αυξηθεί η τουριστική σεζόν και να μπουν κι άλλες περιφέρειες στο παιχνίδι.
 
* Μιλώντας στο φόρουμ, η υπουργός Τουρισμού Ολγα Κεφαλογιάννη τόνισε ότι η Σουηδία αποτελεί πολύτιμη δεξαμενή για τον ελληνικό τουρισμό. Περίπου 8 εκατ. Σκανδιναβοί έχουν ή θέλουν να επισκεφθούν την Ελλάδα και περί τα 2 εκατ. τοποθετούν την Ελλάδα στους 3 πιο ελκυστικούς προορισμούς. Ειδικότερα, το 2013 επισκέφθηκαν την Ελλάδα 368.834 Σουηδοί, έναντι 319.756 το 2012, καταγράφοντας αύξηση 15,3%. Το 2014 αναμένεται περαιτέρω αύξηση. Ηδη το πρώτο τρίμηνο του 2014 επισκέφθηκαν την Ελλάδα 8.795 Σουηδοί, έναντι 4.546 την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι, καταγράφοντας άνοδο κατά 93,5%. Οι Σουηδοί -και οι Σκανδιναβοί γενικότερα- είναι high spenders, δαπανούν κατά μέσον όρο 1.230 ευρώ για 2,8 εβδομάδες.
 
 Η Σουηδή πρέσβης στην Αθήνα Σάρλοτ Ράνγκμπεργκ αναφερόμενη στις τάσεις στην ελληνική αγορά, δηλαδή το τι ψάχνουν οι επισκέπτες, η κ. Στραντ ανέφερε με σειρά σημαντικότητας τα εξής: WiFi, εντοπιότητα και αυθεντικότητα, ξεχωριστός καφές και κρασί, αθλητικές δραστηριότητες, φαγητό και βιολογικό και τοπικό προϊόν. Ειδικά ο Σουηδός θα πληρώσει πολλά για αγνά, τοπικά προϊόντα. Επιπλέον, δημοφιλής είναι και η διεθνής τάση all inclusive (όταν όλες οι παροχές περιλαμβάνονται στην τιμή της διαμονής). Το 34% των Σουηδών που ήρθαν πέρυσι στην Ελλάδα έκλεισαν all inclusive, ποσοστό που αναμένεται να ανεβεί στο 37% το 2014.
 
Και η οικολογία όμως παίζει σημαντικό ρόλο. Το 40% των Σουηδών πελατών της εταιρείας σε Κρήτη και Ρόδο, που είναι και οι μεγαλύτεροι προορισμοί, μένουν σε ξενοδοχεία πιστοποιημένα με ISO 14001. Η ασφάλεια συγκαταλέγεται στα θετικά της χώρας μας, καθώς είναι ελάχιστα τα περιστατικά βίας και εγκληματικότητας στα νησιά.
 
Μείον τα αεροδρόμια
 
Από την άλλη, τα αεροδρόμια αποτελούν μεγάλο πρόβλημα. «Χάος, βρόμικες τουαλέτες, ανεπαρκής κλιματισμός, αλαλούμ στις αίθουσες αναμονής, έλλειψη προσωπικού, αλλά και "γερασμένοι" υπάλληλοι», είναι μερικά μόνο από τα σχόλια των πελατών. Οι τουριστικές σχέσεις πάντως με τη Σουηδία χαρακτηρίζονται από μεγάλη αισιοδοξία και αναμένεται ενίσχυση στο μέλλον. Ενδεικτικό είναι πως στη Στοκχόλμη έχει προγραμματιστεί για τον ερχόμενο Μάρτιο μήνας ελληνικού φαγητού, όπου διάσημοι Ελληνες σεφ θα μαγειρεύουν σε 5 επιλεγμένα εστιατόρια.
 
Με πληροφορίες από enet.gr